אתרים קהילתיים

בשנים האחרונות הפך האינטרנט לכלי בסיסי בחיי היומיום שלנו כאנשים פרטיים וכחברים בקהילה. מעבר לשימוש האישי, טכנולוגיות המידע של היום פותחות בפני הקהילה הזדמנות להרחיב את מעגל השותפים והמעורבים במידע ובאחריות.

האפשרויות מגוונות והכלים רבים, לכן חשוב מאוד לנתח את הצרכים של הקהילה ולהגדיר באופן ברור אילו מטרות האתר אמור לשרת. כל קהילה היא ייחודית והאתר צריך לשקף זאת הן באופי המידע המוצג בו והן בכלים שמופעלים בו.
האתר קהילתי מחולק לאזור פנימי (לחברי קהילה בלבד) ולאזור חיצוני הפונה לקהל הרחב. האיזון והיחסים בין שני חלקים אלו תלוי ביעדי האתר ובצרכי הקהילה.

מגוון אפקט חברת האינטרנט הראשונה ופורצת הדרך בבניית אתרים קהילתיים.
לחברה ניסיון עשיר בהקמה, ליווי, יעוץ ותמיכה עשרות אתרים קהילתיי לאורך שנים רבות.
אתרים רספונסיביים - החדשנות והראשוניות עכשיו: גם בימינו מגוון נמצאת בחזית, הן בכלים הטכנולוגיים שהיא מציע כגון אתר רספונסיבי
המתאים עצמו לכל המסכים וההתקנים, כגון סמארטפונים, טבלטים מכל החברות והסוגים.

גם בנושא ניתוח צרכי הקהילה וחבריה, אנו מציעים סל כלים ומוצרים המתאים לצרכי התקופה:

  • שיתוף של חברי הקהילה בתמונות, סרטונים ומאמרים
  • בלוג אישי וקהילתי
  • קריאות שירות
  • מערכת תורים משוכללת
  • עלון אוטומטי להצגה באתר
  • מערכת ארכיון ליישוב
  • מערכת העלאת תמונות וסרטים לאתר
  • לוח מודעות
  • מערכת הרשמות של חברים לאירועים
  • מערכת יזכור
  • ספר קשר ואפשרות ליצירת רשימות תפוצה אישיות ומוסדיות לשליחת מיילים ומסרונים
  • יצירת מפות רגישות באתר: מפה רגישה המאפשרת חיבור קל ומהיר של קישורים לדפים
  • ניהול משוכלל ומתקדם למן הרשאות שונות למנהלי תחומים שונים, למדורים וחברים
  • אחסון וגיבוי בענן
  • מערכת החלטות ומשימות של הנהלת הקהילה ולוועדות ולצוותים (סגור ומאובטח)

שימושים ומטרות שאתרים קהילתיים שהקמנו לאורך השנים משרתים


מטרות ויעדים
המטרות והיעדים העיקריים שהאתרים הקהילתיים משרתים. ברוב המקרים האתרים הקהילתיים משרתים יותר ממטרה אחת.

שיקוף והפצת מידע
אתר קהילתי פעיל מאפשר הפצת מידע קהילתי מעמיק לחברי הקהילה. ניתן להפיץ מידע באמצעים מגוונים כגון דחיפת מידע (שליחה אוטומטית), ניוזלטר, רשימות תפוצה ועוד. ניתן לנהל מדורים מוגנים בסיסמא לשם הפצת מידע פנימי. באמצעות האתר המידע הופך נגיש וקל למציאה.

שירותים מקוונים
כלים אינטרנטים יכולים להקל בכל הנוגע לפניות החברים לקבלת שירותים ולניצול משאבים קהילתיים. יומן ארגוני, למשל, מאפשר לחברים לאתר מתי המועדון פנוי ולהזמין את המקום בכדי לקיים אירוע מסוים.

רב שיח
במקרים רבים, כשהדבר מנוהל ברגישות ובחכמה, האתר יכול להפוך לזירת שיח בה חברי הקהילה מקיימים דיאלוג שוטף. תגובות, בלוג קהילתי משרתים מטרות אלה. בנוסף, האתר מאפשר לכל אחד להביע את דעתו, וכך הפסיפס הקהילתי משתקף באופן אמין יותר.

תיעוד
מקום לתיעוד החוויות המשותפות של הקהילה ולהזמנה להשתתפות!
תמונות של ילדים, קליפים של חגי הקיבוץ, אירועי תרבות , אסיפת החברים, חגים, ישיבות ועדות, ספורט וכד'. בחלק מהמקרים משרת האתר את נושא הארכיון וההנצחה.

שיווק
בחלק מהמקרים משרת האתר מטרות "כלפי חוץ" כגון קליטת תושבים חדשים וקידום יזמויות ועסקים קטנים שבקהילה.

גורמי הצלחה
הצלחת האתר הקהילתי תלויה במספר מרכיבים ומומלץ מאוד לדאוג לכל ההיבטים לפני שניגשים למלאכה:

1. התאמה לצרכים: חשוב להתאים את התכנים ואת הכלים שמופעלים באתר לאוכלוסיית היעד. בנוסף, חשוב מאוד להיות קשוב לצרכים חדשים שמופיעים בקהילה וליישמם באתר.

2. שירותים בסיסיים דרך הרשת: האתר מאוד מתחזק מהפעלת שירותים חיוניים בו. העובדה שהחברים מבקרים באתר יום-יום בעקבות שירות שהם מקבלים בו מאפשר למנהל האתר להגיש חומרים נוספים שחשוב שייקראו.

3. עדכון מידע שוטף: אם האתר מתחדש ומעודכן כל הזמן החברים יבקרו בו בתדירות גבוהה יותר. אתר שלא מתעדכן באופן שוטף מאבד לאט לאט (או מהר מהר...) את גולשיו. כמו שחשוב מאוד שהעדכונים יהיו רלבנטיים לחיי הקהילה.

4. ניהול תוכן: בכדי שכל הגורמים הנ"ל יתקיימו חייבים למנות לאתר מנהל תוכן שידאג לשילוב החומרים המתאימים באתר. אין מדובר באיש טכני. מדובר באיש תוכן עם יכולות טכניות בסיסיות. למנהל התוכן חייב להיות הזמן לבצע את העבודה. מומלץ מאוד כי מנהל התוכן יהיה איש שמעורב בנעשה בקהילה. היקפי העבודה נעים בין 4 ל- 16 שעות שבועיות, תלוי בהיקפי הפעילות.

5. צוות מוביל: מומלץ להקים צוות שיקבע את מדיניות האתר ואת כיווני הפיתוח הרצויים מדי פעם בפעם. חשוב שהצוות יהיה קטן בכדי שיהיה יעיל וימלא את ייעודו. התדירות המומלצת למפגש הצוות המוביל היא אחת לחודשיים.