קידום אתרים ומנועי חיפוש

פעמים רבות אנו נתקלים בשאלות כגון "מה אפשר לעשות כדי לקדם את האתר שלי במנועי החיפוש (כמו Google למשל)".
להלן מספר פעולות יסוד פשוטות המומלצות לביצוע כדי להשיג מטרה זו.
שימו לב כי הנושא של קידום אתרים הוא תורה שלמה בפני עצמה, וכי אע"פ שבאופן כללי לא דרוש תחכום רב לביצוע הפעולות הבאות, לא תמיד קל להשיג את התוצאות המצופות בשל גורמים רבים ומקצועיים, כגון ריבוי אתרים בתחום, ניסוח נכון של מלות חיפוש, השקעה נדרשת בתוכן באתר, סדר ועקביות במבנה האתר, ולפעמים גם גורמים טכניים שונים.

השלבים הבאים מסודרים לפי מידת החשיבות והשפעתן על דרוג האתרים במנועי החיפוש
  1. תוכן האתר - שיהיה רלוונטי ומתעדכן. אם לאנשים יש סיבה לחזור אליו יותר מכמה פעמים בחודש, ואם לאתרים אחרים יש סיבה לקשר אליכם, זה סימן טוב.
  2. פופולאריות - הפופולריות שלכם נמדדת בעיני מנועי החיפוש לפי מספר האתרים השונים שהאתר שלכם מופיע ומקושר בדפים אצלם. בנו אתר מעניין, שימושי, קריא וטוב לקוראים, כך אתרים אחרים יקשרו אליכם באופן טבעי. בנוסף, מומלץ לבקש מאתרים אחרים שיוסיפו קישור לדף השער שלכם, מאחד הדפים המרכזיים שלהם.
  3. רלוונטיות -
    • גוגל בודק את רלוונטיות האתר והדפים לפי הקשר בין כותרת הקישור, כותרת הדף והתוכן המוצג.
    • השתדלו שכותרות הקישורים יתאימו לתוכן אליו אתם מקשרים (למשל, כאשר אתם מקשרים לדף שהכותרת שלו היא "רשימת הקורסים בנושאי יין", רצוי שמה שיופיע בדף הראשוני יהיה משהו כמו "במרכז המבקרים ביקב מתקיימות הפעלות וקורסים שנתיים. לפירוט הפעילות עברו לרשימת הקורסים בנושאי יין".
    • הקפידו להעניק לכל דף שאתם יוצרים כותרת המתאימה לתוכן הדף, רצוי לפרט (למשל לא לתת לכל הדפים באתר את הכותרת "שומרון מפעלי יין", אלא דף אחד "שומרון מפעלי יין - דף הבית", ודף אחר "תהליכי ייצור היין", "פרסים על איכות היין" וכד'.
    • כותרת הדף נקבעת בעת יצירת כל דף חדש, וניתן לשנותה מאוחר יותר באמצעות עריכת הדף, ולחיצה על "קובץ">"מאפיינים" בתפריט בנה-ביתך.
    • הקפידו להעניק כותרת לכל קובץ הנשלח לאתר - תמונות ומסמכי PDF.
  4. קריאוּת (עבור מנועי החיפוש) -
    • השתדלו להשתמש בכותרות טקסטואליות ולא בצורת תמונה (למשל כותרת מעוצבת כזו תרגום מאמרים ולא כותרת מסוג תמונה כמו זו).
    • צרו דף מפת אתר המקושר מהשער (ראו מדריך)

  5. הוגנות - מנועי החיפוש משקיעים מליונים כדי שתוצאות החיפוש שהם מציגים יהיו אובייקטיביות ככל שניתן, ללא אפשרות לעיוות התוצאות (שימו לב להפריד בין המודעות הממומנות בראש תוצאות החיפוש בגוגל, לבין תוצאות החיפוש עצמן). האלגורתמים שמנועי החיפוש משתמשים בהם מוודאים שאין נסיונות "לעבוד" עליהם, והם בודקים את הצבע והגודל שהטקסט מוצג בו, את כמות מלות החיפוש וגורמים נוספים. אנו ממליצים להשקיע בתוכן ורלוונטיות, ולא בשיטות שעושות שימוש במלות חיפוש שאינן רלוונטיות לאתר שלכם.
  6. תחרות - ישנם תחומים ברשת, בהם התחרות על מילות החיפוש מאד קשה. לדוגמא, אם מישהו יחפש את המלה "תיירות" במנוע החיפוש, הסיכוי שהוא יראה את האתר שלכם בשם "תיירות צפון חדרה" מאד נמוכה, פשוט משום שיש עוד מאות אתרים אחרים הרלונטיים לפחות כמוכם לחיפוש "תיירות". לעומת זאת, אם הם יכתבו בחיפוש "תיירות חדרה" סביר שיראו אתכם באחת התוצאות הראשונות. במידה ואתם מנסים להתחרות בענף צפוף, הקפידו להעניק תוכן ייחודי לכם, ולהשתמש במלים המתארות את ייחודיותכם בכדי להתבלט. למשל אתר תיירות צפון חדרה מומלץ לו לכתוב דפים הקשורים לאטרקציות בסביבה, ולהקפיד לתת כותרות מתאימות לדפים אלו, כגון "שמורת האירוסים", "נחל התנינים" וכד'.
  7. גוגל יודע לקרוא גם את הקישורים שנוצרים אצלכם בדף באופן דינמי (למשל בתפריטים)
מידע נוסף תוכלו למצוא באחד המאמרים הבאים